O Novo Homem

"Não tenho medo da morte. Antes tenho medo da minha mente"

terça-feira, fevereiro 21, 2006

Descubra a sua religião!

Eis um teste interessante para descobrirmos qual a nossa religião...
A mim deu-me Budismo- algo que eu já sabia! Identifico-me com a filosofia Budista, que o caminho para a luz passa pela purificação dos nossos actos e pensamentos, pela meditação, pelo ouvir o nosso interior mais do que procurar gurus ou fazer rituais sem sentido. Embora não concorde com o facto que os monges budistas são proibidos de tocar em mulheres, e se uma mulher lhes quiser dar um objecto tem de passar pela mão de um homem primeiro. Là voltamos à não aceitação da sexualidade humana!
Todas as religiões quando abarcadas completamente acabam por ser restritivas. E eu acredito na expansão e na liberdade, no usufruir da nossa estadia neste planeta e no espalhar da nossa luz.
Daí ter a minha própria religião, baseada num bocadinho de cada religião mas tendo em conta também o que o meu coração diz.

Para fazer o teste, vá a www.quizfarm.com



You scored as Buddhism. Your beliefs most closely resemble those of Buddhism. Do more research on Buddhism and possibly consider becoming Buddhist, if you are not already.

In Buddhism, there are Four Noble Truths: (1) Life is suffering. (2) All suffering is caused by ignorance of the nature of reality and the craving, attachment, and grasping that result from such ignorance. (3) Suffering can be ended by overcoming ignorance and attachment. (4) The path to the suppression of suffering is the Noble Eightfold Path, which consists of right views, right intention, right speech, right action, right livelihood, right effort, right-mindedness, and right contemplation. These eight are usually divided into three categories that base the Buddhist faith: morality, wisdom, and samadhi, or concentration. In Buddhism, there is no hierarchy, nor caste system; the Buddha taught that one's spiritual worth is not based on birth.


Buddhism

92%

agnosticism

88%

Hinduism

79%

Paganism

75%

Satanism

63%

Christianity

54%

Islam

54%

atheism

29%

Judaism

25%


Which religion is the right one for you? (new version)
created with QuizFarm.com

2 Comments:

At 10:39 da manhã, Blogger Zum Licht said...

Hey Cecilia,

I took the quiz as well. Nice weblog by the way. Keep smiling!

Buddhism 75%
Christianity 71%
Hinduism 71%
Paganism 67%
agnosticism 63%
Islam 46%
Satanism 33%
atheism 25%
Judaism 25%

 
At 9:30 da tarde, Anonymous Anónimo said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

 

Enviar um comentário

<< Home